HET LUISTERLAB

 

offline.kleinschalig

HOOR! VERBINDT, INSPIREERT, LAAT LUISTEREN EN ZET MEDEWERKERS IN BEWEGING MET DE KRACHT VAN MUZIEK. 

Ontdek tijdens een Luisterlab dat samen actief luisteren naar muziek én naar elkaar iets doet met mens en organisatie.

 

Met simpele middelen- een iPod, een bezielend, deskundig, interactief verhaal en prikkelende vragen- wordt creativiteit op een laagdrempelige manier aangejaagd, reflectie gestimuleerd, persoonlijke en groepsprocessen bevorderd en zintuigelijke kennis verdiept.

 

Haal Hoor! in huis  als facilitator en smaakmaker om de inspiratie tot innovatie flink aan te wakkeren.

Hoor! Voor grote en kleine ondernemingen, met of zonder winstoogmerk. Komt eenmalig of op regelmatige basis langs om medewerkers duurzaam actief te laten luisteren. Met merkbaar verschil. Help je organisatie vooruit. Neem contact op en laat je wensen horen: Hoor! luistert naar je.

THEMA'S

– Creativiteit – Luisterlab Musical Games
Nieuwsgierige creatieve medewerkers die vol vertrouwen reageren op wat er op hun pad komt, flexibel zijn. Dat komt zaken ten goede. Een mindset die eigen is aan  muzikanten en waar veel bij valt af te luisteren.

‘Turning poison into medicine’ is een uitspraak van Herbie Hancock die in een improvisatie compleet de plank muzikaal missloeg waarop Miles Davis prompt de toon herhaalde en er op verder borduurde.


– Verbinding – Luisterlab Power of Music
Mensen die zich verbonden voelen met elkaar en het werk, zijn blijer en krijgen energie van wat ze doen. Ze werken gerichter en blijven langer loyaal aan organisaties. Hoor! versterkt de saamhorigheid in teams.

Muziek werkt, net als eten, als smeermiddel. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat dopamine en oxytocine worden aangemaakt bij luisteraars. Zeker als samen geluisterd wordt. Sfeer en saamhorigheid ontstaan tijdens Luisterlabs naarmate er meer interactie is over de muziek. In de pauze en na afloop gaat het vaak langdurig door met het uitwisselen van persoonlijke ervaringen.


– Ontdekken – Luisterlab Music Moves
Medewerkers die gemotiveerd blijven, dat is wat je wilt als organisatie. Hoor! geeft oor voor detail.
Actief, gericht en associatief luisteren naar muziek geeft luisteraars oor voor de ontelbare mogelijkheden in variatie op een thema. Een luistervaardigheid met effect voor het werkzame leven.
'De ware ontdekkingstocht is geen speurtocht naar nieuwe landschappen, maar het waarnemen met goede ogen.' Marcel Proust, schrijver.

luisteraars van Hoor! in Muziekgebouw aa

HOOR! REACTIES

 

Ook voor bedrijfsevenementen kan Brechtje Roos een waardevolle toevoeging zijn aan een programma. De kers op de taart!

Corine Lindenbergh- Artifex, cultureel organisatiebureau.
 

Brechtje laat je muziek beleven alsof het het leven zelf is. En als je dat beleeft hebt, dan is elke volgende (muzikale) luisterervaring rijker. Heeft je evenement meer pit nodig, zonder dat de aandacht voor het onderwerp verslapt. Brechtje geeft het de boost die nodig is.
Annemarie Soeteman- Studio Socrates, filosofe.

Ik heb deze medewerkers nog nooit zo geconcentreerd gezien. Compliment voor jouw aanpak!
Bilal Sahin- Vadercentrum Den Haag.

 

PRIJZEN & GROEPSGROOTTE

Een Luisterlab wordt gemaakt voor groepen van 4 tot circa 75 deelnemers. Afhankelijk van lengte, thema, gelegenheid, doel, maatwerk en eventuele wensen maakt Hoor! een offerte. Portfoliowerk vanaf €450.

OPDRACHTGEVERS


Hoor! kun je tegenkomen bij congressen, concertpresentaties en speciale events voor ondernemingen en organisaties als de RAI, Artifex, Nederlands Blazers Ensemble, Ministerie EZ Den Haag, Zuiderstrandtheater Den Haag, Nederlands Kamerkoor, OBA Amsterdam, festival Nacht van de Filosofie Den Haag, British Telecom, Isala ziekenhuis Zwolle, Autoriteit Financiële Markt en Teylers Museum Haarlem.